Sociálne siete využíva v dnešnej dobe takmer každý z nás, no niet sa čomu čudovať. Môžeme s kýmkoľvek komunikovať z pohodlia domova, zdieľať fotografie či videá, ba dokonca aj telefonovať! Sociálne siete sú okrem nových komunikačných kanálov medzi ľuďmi využívané tiež v obchodnej sfére, čo koniec koncov môže pomôcť danému podniku zviditeľniť sa. Pochopiteľne, že druhov sociálnych sietí je množstvo, no medzi tie najvyužívanejšie patria Facebook, Twitter či Linkedln.

Vo všeobecnosti platí, že Twitter a Linkedln sa využívajú skôr na odbornejšiu komunikáciu, pričom Facebook slúži na komunikovanie „odľahčeným spôsobom“. Elektronická forma komunikácie medzi zamestnancami je teda omnoho rýchlejšia, čo ocenia najmä zamestnanci pôsobiaci vo veľkých podnikoch. Niektorí zamestnanci používajú sociálne siete ako svoj intranet, čiže si vytvoria svoj vlastný účet, ku ktorému majú prístup len oni. Dalo by sa povedať, že ide o jednu z najväčších výhod, ktorú vám môže komunikačná sieť ponúknuť, a to nielen v osobnom, ale i pracovnom živote.

Zviditeľnite vašu firmu

Sociálne siete môžu fungovať aj ako marketingový nástroj, vďaka ktorému môžete prezentovať nielen svoje produkty a služby, ale aj firmu ako celok, jej ciele či idei. Ide v podstate o akýsi trend, vďaka ktorému sa môže podnik efektívne zviditeľniť medzi potenciálnymi zákazníkmi. Treba mať však na pamäti, že podstatou je ľudí informovať o niečom, čo je relevantné, istým spôsobom chytľavé a vtipné zároveň. Ak by ste tieto kritéria nesplnili, výsledkom môže byť tzv. mŕtva stránka, ktorá krátko po založení síce nazbiera niekoľko desiatok či stoviek „lajkov“, ale nič sa na nej neudeje a užívatelia nebudú mať žiadny dôvod vrátiť sa späť. Firma je potom sklamaná z nízkej miery interakcie a tento spôsob zviditeľnenia prostredníctvom sociálnej siete považuje za neúspešný.

Ak sa chcete týmto problémom vyhnúť, spravte vašu stránku na sociálnej sieti čo najviac osobnú a dbajte na to, aby sa URL adresa ľahko pamätala. Informujte užívateľov o zaujímavých akciách či produktoch a zdieľajte fotografie, ktoré môžete umiestniť na Instagram alebo Pinterest. Ak zasielate vašim verným zákazníkom newsletter, nezabudnite sa zmieniť o vašej stránke na sociálnej sieti!

Výhody elektronickej komunikácie

Tak ako už bolo v úvode spomenuté, sociálne média sú obrovským prínosom v každodennej praxi pracovného procesu. Môžu zvyšovať kvalitu komunikácie a spolupráce medzi zamestnancami firmy, ale i externými pracovníkmi a klientmi. A v neposlednom rade tiež s vedením, keďže pomocou sociálnej siete sa ponúkajú nové a kreatívnejšie spôsoby, ako systematizovať snahu získavať znalosti a nápady od podriadených. Ide o užitočný nástroj pri získavaní obchodných kontaktov a pri nábore potenciálnych zamestnancov. Pokiaľ sa rozhodnete vstúpiť s firemným profilom na sociálnu sieť, nezabudnite stanoviť správcu, Ten sa bude o váš profil starať, aktualizovať ho a komunikovať so záujemcami.

Sociálne siete a ich zameranie:

Facebookvyužíva sa predovšetkým pre špecifický okruh ľudí a slúži najmä na komunikáciu s priateľmi, rodinou alebo známymi, s ktorými chceme udržiavať vzťahy digitálnou formou.

Google+ – funguje podobne ako Facebook, no okruhy ľudí sú rozdelené podľa toho, či ide o rodinu, kolegov, kamarátov, známych … Výhodou je, že fotografie sú zálohované na vašom konte a je len na vás, čo budete zdieľať s jednotlivými okruhmi ľudí.

Instagram – slúži na vytvorenie fotografií, resp. videí, ktoré môžete pomocou filtrov upravovať. Ide o fotografický blok dostupný pre verejnosť, ktorý spravujete z mobilného telefónu.

Linkedln – umožňuje kontakt so vzdialenými pracovníkmi, čiže sa využíva najmä v pracovnej oblasti.

Twitter – komunikácia prostredníctvom tejto sociálnej siete prebieha skôr verejne, pričom pri vhodnom obsahovom označení a zacielení skupiny môže osoba, resp. podnik jednoducho zaujať pozornosť.

Pinterest – umožňuje zdieľanie príspevkov a presmerovanie zákazníka s podobným zámerom na určitú prezentáciu na webe.