Registrácia do katalógov – základný kameň linkbuildingu

Ak ste aj vy v oblasti SEO optimalizácie len začiatočník, určite uvažujete o registrácií do katalógov, ktorá je prvým a zásadným krokom linkbuildingu. Aby ste sa však v danej problematike lepšie vyznali, na začiatok je potrebné vysvetliť si, čo to vôbec linkbuilding znamená.

Linkbuilding je dlhodobá činnosť, ktorej cieľom je naviazať partnerstvá, vytvoriť autoritu a získať zmienky v podobe textov, odkazov či obrázkov, vedúce k propagácií webovej stránky. Vďaka linkbuildingu dosiahnete zvýšenie návštevnosti webovej stránky prostredníctvom kľúčových slov, no tiež dokážete zabezpečiť priamu návštevnosť z odkazov či zvýšiť povedomie o značke a tým si získať nových zákazníkov. Práve spomínaná registrácia do katalógov je jedna z najobľúbenejších a cenovo najvýhodnejších techník linkbuildingu, ktorej podstata je vcelku jednoduchá.

Postup registrácie do katalógov

Základným rozdielom medzi vyhľadávačom a katalógom je ten, že do vyhľadávača sa stránky pridávať nemusia, pretože si ich nájde a zaindexuje sám pomocou robota, zatiaľ čo katalóg je členený zoznam odkazov v kategóriách a odkaz sa doň musí vždy pridávať ručne s množstvom vyžadovaných informácií. Ak ste sa aj vy rozhodli pre realizáciu celého tohto procesu, čiže pre registráciu do katalógu, prvým a zásadným krokom je vybrať si variantu registrácie, čiže počet katalógov, do ktorých chcete svoj web zaregistrovať.

Samotný proces takejto registrácie je zväčša jednoduchý a predovšetkým rýchly, čiže sa nemusíte báť, že vám zaberie príliš veľa času. Po vyplnení formulára budete informovaný o ďalšom postupe ako je platba a aktivácia webu. Následne bude váš web, prípadne weby zaregistrované do všetkých ponúkaných katalógov a práve od tohto momentu si môžete všímať výhody, ktoré budovanie spätných odkazov prináša.

Aké výhody mi registrácia ponúkne?

Treba si uvedomiť, že ak je váš web ešte len nový, tak naň skoro nikto neodkazuje a máloktorý dobrý projekt bude ochotný vymeniť si odkazy s projektom, ktorý nemá čo ponúknuť. S registráciou tiež narastá pozícia vo vyhľadávačoch, čím sa zvyšuje návštevnosť potenciálnych zákazníkov, pričom sa môžete zamerať aj na cieľovú skupinu ľudí, pre ktorých je váš web určený. Ak sa zameriavate na predaj niečoho, čiže vlastníte e-shop, môžete zvýšiť nielen návštevnosť, ale aj predaj!

Dôležité je dbať na kvalitnú registráciu, ktorá zvýši počet spätných odkazov. Za jednu z najväčších výhod, kvôli ktorej sa ľudia rozhodli pre registráciu do katalógov už v minulosti, sa považuje zvýšenie PageRanku (dôležitosť webovej stránky). Výbornou správou je, že môžete využiť služby skúsených registrátorov, čiže sa so samotným vyplnením formulára nemusíte trápiť vy, ale všetko podstatné necháte na profesionálov.