Písanie kvalitných a pútavých článkov na web môže byť vcelku náročné, a to najmä vtedy, ak nemáte v tejto oblasti ešte žiadne skúsenosti. Vašim cieľom by mal byť prehľadný, zrozumiteľný a originálny článok, ktorý sa bude dobre čítať až do samého konca. Ako však také niečo docieliť?

Štruktúra textu

Predtým, ako začnete písať nejaký článok, vytvorte si stručnú osnovu, podľa ktorej budete písať. Vďaka nej sa nestratíte vo svojich myšlienkach a na nič podstatné nezabudnete. Niekedy sa totiž stane, že pri písaní človek odbočí od témy a začne písať o niečom, čo vôbec nemá byť náplňou textu. Vďaka osnove si ujasníte štruktúru článku ešte predtým, ako ho začnete písať a vyhnete sa nepríjemnostiam, ktoré by vás mohli „stretnúť“ po pár hodinách písania.

Cieľová skupina je základ!

Zohľadnite cieľovú skupinu, pre ktorú by mal byť váš článok smerovaný. Píšete odborný článok, ktorý je určený pre profesionálov alebo pôjde o oboznámenie danej problematiky, ktorú by mali pochopiť aj úplní začiatočníci? Aj tento fakt je dôležité stanoviť si na samom začiatku, aby ste vedeli, aký štýl pri písaní použiť, resp. či je vhodné používať odborné výrazy.

Nebojte sa jednoduchosti

Nezáleží na tom, aký typ článku píšete, dôležité je používať jednoduché, no zároveň zrozumiteľné vety! Nepoužívajte zbytočne cudzie slová, ak to daná téma nevyžaduje, vyhnite sa zložitým vetám, ktoré „nemajú konca“ a hlave si prečítajte to, čo ste napísali. Vďaka tomu môžete odhaliť nejednoznačné formulácie, ktoré si počas písania veľa krát ani len neuvedomíme.

Synonymá sa vyplatia

Možno sa vám to bude zdať zbytočné, no používanie synoným je rovnako dôležité ako samotná formulácia viet. Pýtate sa, prečo? Veľa krát sa totiž stane, že opakujeme jedno, a to isté slovo viac krát za sebou, čo v konečnom dôsledku pôsobí absolútne neprofesionálne. Našťastie existuje synonymický slovník, takže vaše obľúbené často používané slovo môžete nahradiť iným slovom rovnakého, resp. podobného významu a text bude na úplne inej úrovni. Jednoducho sa s vetou treba vyhrať a nezabúdať aj na takéto, možno na prvý pohľad detaily.

Zvýraznenie dôležitých podnadpisov

Ak sa nachádzajú v texte podnadpisy, kľúčové slová či dôležité informácie, nebojte sa ich vyznačiť. Ľudia, ktorí budú váš článok čítať, si ho najskôr pravdepodobne bleskovo „preskenujú“ očami a až potom sa rozhodnú, či má zmysel si ho prečítať. Zvýraznený text je pre čitateľa zaujímavý bod, prostredníctvom ktorého ho môžete motivovať k prečítaniu vášho článku! Tak čo poviete, aj vy dáte prednosť jednoduchým, no zároveň pútavým a bezpochybne – gramaticky správne napísaným článkom na web?