PR články a SEO články sú v súčasnosti veľmi populárnym marketingovým nástrojom. Ak ich ceny porovnáme napríklad s cenami reklamy, sú pomerne lacné. Dá sa vďaka nim osloviť naozaj veľká cieľová skupina. A kvalitný PR článok môže priviesť webu množstvo hodnotných návštevníkov, z ktorých sa neskôr stávajú i zákazníci. Predsa len však pri tvorbe týchto článkov dochádza k častým chybám a články tak strácajú svoj zmysel. O aké chyby ide?

  1. Bude to PR alebo SEO článok?

Pred písaním článku je potrebné ujasniť si, aký účel má spĺňať. Bude to PR alebo SEO článok? Chcem týmto článkom čosi zákazníkom povedať alebo chcem skôr získať kvalitné spätné odkazy? Ak má ísť o PR článok, mal by mať plnohodnotný obsah, ktorý čitateľom pomôže, prinesie riešenia stanovených problémov, prípadne poradí. Aj SEO článok by mal byť informačne hodnotný. Je však treba vyvarovať sa prehusteniu kľúčovými slovami a neprirodzene skloňovanými frázami.

  1. Pozor na pravopis a štylistiku!

Ďalším častým problémom sú gramatické chyby v článkoch. Takýto text pôsobí nedôveryhodne. Ak ste teda šikovný copywriter, ale s gramatikou sa príliš nekamarátite, nechajte si článok skontrolovať! Text by mal byť prehľadne členený. Je vhodné rozdeliť ho do odsekov, používať podnadpisy, ktoré upútajú pozornosť a zvýrazniť dôležité časti.

  1. Nevhodné umiestnenie článku.

Články sú často bez zmyslu zverejňované na nevhodných a nerelevantných weboch. A preto sú čitateľmi ignorované. Samozrejme, takýto článok neprinesie objednávateľovi žiadny profit. Články je preto potrebné vždy zverejňovať na kvalitných a obsahovo príbuzných weboch. Príkladom takýchto webov sú magazíny zo siete Blueinfo.sk. Môžete v nich zverejniť články na tému varenia a gastronómie v magazíne dobryrecept.sk; na tému cestovania v magazíne cestujte.sk, na témy zo sveta modelingu v magazíne fotomodelka.sk.

Sieť magazínov Blueinfo má skutočne široké zameranie. Svoje obľúbené články sú tu nájdu i študenti, a to prostredníctvom magazínu referat.sk, či fanúšikovia športu a motorizmu v magazínoch motor.sk alebo vysledok.sk. Pri výbere vhodného magazínu na zverejnenie PR alebo SEO článku je preto potrebné dobre si prezrieť obsah daného magazínu a vybrať si ten správny vzhľadom k téme článku. Správne umiestnenie je totiž viac než polovicou úspechu!

 

FOTO: Fantasista / Dollar Photo Club