Bannerové reklamy existujú už od roku 1994 a je pravdou, že niektorí z nás už len matne tušia o čo tu ide a či sú výhodné na zvyšovanie návštevnosti na weboch. Marketingoví špecialisti ich dnes často odsúvajú nabok v prospech výnosnejších formátov, ako sú natívne reklamy alebo reklamy v mobilných aplikáciách. Avšak je to krok správnym smerom?

Čo to vlastne bannerová reklama je a ako funguje?

Bannerová reklama je tiež známa ako grafická reklama. Je to reklama na webe a je podobná digitálnemu billboardu v tom, že využíva snímky (odtiaľ pojem „banner“) na vzbudenie pozornosti s cieľom prilákať návštevnosť na stránku inzerenta.

Kde ich môžeme nájsť?

Bannerové reklamy sú umiestnené na vysoko frekventovaných miestach na webových stránkach, vytvárajú povedomie o značke a generujú prekliknutia, nákupy a privedenie potenciálnych zákazníkov.

Tieto dobre viditeľné miesta zahŕňajú prednú, spodnú alebo bočnú časť webovej stránky; miesta, kde sa zvyčajne pohybujú oči návštevníkov webu.

Skvelá bannerová reklama upúta pozornosť čitateľov a vyzýva ich, aby sa dozvedeli viac o tom, čo sa inzeruje. Najlepšie je , ak sú jasné, pútavé a nemajú veľa textu. Na sprostredkovanie správy namiesto množstva textu používajú obrázky alebo multimédiá.

Ako bannerové reklamy fungujú?

Ak potrebujete reklamu

Ak chcete zvýšiť viditeľnosť svojej značky, potom chcete, aby sa vaše reklamy zobrazovali na webových stránkach s vysokým počtom návštevníkov, medzi ktorými sa nachádzajú aj vaši cieľoví kupujúci. Môžete si zvoliť typ webových stránok, na ktorých sa vaše bannerové reklamy budú zobrazovať. Za umiestnenie reklamy platíte priamo zobrazovacej sieti.

Ak máte priestor na umiestnenie reklamy

Ak máte vlastný web a vďaka kvalitnému obsahu vysokú návštevnosť, môžete prenajať priestor na svojej stránke práve reklame. Zobrazovacia sieť vám pomôže spojiť sa s inzerentmi tým, že vám poskytne skript, ktorý môžete pridať na svoj web. Tento skript automaticky naplní na web grafické reklamy bez toho, aby ste museli zdvihnúť prst. A za každé kliknutie na reklamu, ktorá pochádza z vášho webu, dostanete zaplatenú „províziu“.

Ako pri každej marketingovej kampani, úspech bannerovej kampane závisí od kreatívnej kvality.

3 podmienky, ktoré musí spĺňať skvelá bannerová reklama:

  1. Presvedčivosť. Bannerové reklamy musia byť dostatočne pútavé, aby pritiahli pozornosť. Bannerové reklamy dokážu vyniknúť vďaka animáciám, použitiu tvárí, farieb a čistého textu.
  2. Výstižnosť. V hociktorom okamihu sa niekomu môže zobraziť bannerová reklama a ten jej bude venovať iba chvíľu. Preto musí byť stručná a výstižná.
  3. Jasnosť. Priestoru i času je i pri bannerovej reklame málo, a preto hovorte jasne iba o jednom produkte či jednej značke.