Pravdou je, že väčšina ľudí nemá pozitívny postoj k reklamám a sú z nich takpovediac unavení. Bannery či vyskakovacie okná na nás pôsobia tak nejak rušivo, a to najmä vtedy ak si chcete niečo prečítať alebo vyhľadať. Preto prišla na svet natívna reklama.

Možno ste si to niekedy ani neuvedomili a s radosťou ste sledovali alebo čítali nejaký druh reklamy. Natívna reklama predstavuje použitie platených reklám tak, aby zodpovedali vzhľadu, štýlu a funkcii mediálneho formátu, v ktorom sa zobrazujú. To teda laicky znamená, že sú umiestnené na weboch tak, aby pekne zapadali do webového kontextu a pritom prirodzene plnili funkciu reklamy.

Ak má byť obsah považovaný za skutočnú natívnu reklamu, jeho zloženie by malo zodpovedať redakčnému štýlu a tónu webu a musí obsahovať aj druh informácií, ktoré návštevníci zvyčajne očakávajú.

Na rozdiel od grafických reklám alebo bannerových reklám, natívne reklamy v skutočnosti nevyzerajú ako reklamy. Vyzerajú ako súčasť redakčného toku stránky. Kľúčom k natívnej reklame je fakt, že nie je rušivá. Vystavuje čitateľa reklamnému obsahu bez toho, aby na seba pútal prílišnú pozornosť. Práve tieto vlastnosti sťažujú rozpoznanie natívnych reklám, pretože často mimoriadne dobre splývajú s „organickým“ obsahom.

Prečo je natívna reklama dobrá?

  1. Skutočne funguje

Podľa odborníkov spotrebitelia pozerajú natívne reklamy o viac ako 50% častejšie ako grafické reklamy. Tým pádom zvyšujú možnosť nákupu reklamovaných produktov či služieb.

  1. Natívne reklamy neunavujú

Natívne reklamy sú vystavením značky maskované v redakčnom obsahu, takže neunavujú publikum. Pokiaľ je obsah relevantný a zaujímavý, natívna reklama naopak priťahuje divákov.

  1. Publikum ju prijíma lepšie

Dôvod, prečo sa natívna reklama ukázala ako taká efektívna, je ten, že ju cieľové publikum zvyčajne prijíma lepšie. Okrem toho, že bojuje proti únave z reklamy, tiež zapája aktívne publikum pútavým obsahom. Pretože tieto reklamy „nevyzerajú“ ako reklamy, ľudia majú väčšiu tendenciu si ich prezerať a konzumovať ich obsah.

Kde môžete nájsť druhy natívnej reklamy?

  1. Vo feedoch

Do tohto typu natívnej reklamy patria PR články, sponzorované príspevky na sociálnych sieťach alebo videá, ktoré svojim obsahom zapadajú do obsahu stránky či sociálnej siete. Ich dizajn umožňuje, aby vyzerali a pôsobili ako organické príspevky a nepôsobili príliš nápadne.

  1. Vo vyhľadávačoch

Vyhľadávače milujú kvalitný obsah. Pomocou správnych mediálnych platforiem môže natívna reklama pomôcť značkám urýchliť ich rast a stať sa relevantnými pre svojich užívateľov. Sem patrí napríklad aj PPC reklama.

  1. Vo videách

Produkty, služby či značky môžu byť propagované vo filmoch či videách. Takúto reklamu označujeme za product placement. Produkty či služby sú do obsahu implementované veľmi nenásilným, ale zároveň spozorovateľným spôsobom.

Natívna reklama je reklama, o ktorej ani často netušíte, že je reklamou. Vďaka pútavému a kvalitnému obsahu dokáže zákazníkov pritiahnuť k svojmu sledovaniu.