V dnešnej dobe nájdete v televízií, časopisoch či na internete množstvo reklám, ktorých cieľom je propagovať konkrétny produkt či značku. Nejde teda o nič nezvyčajné, keďže každý podnik sa snaží takýmto spôsobom zaujať a prilákať nových zákazníkov. Inými slovami by sa dalo povedať, že reklama predstavuje propagáciu – pre podnikateľov ide o nevyhnutnú činnosť, ktorá im pomáha napredovať. Jednou z najefektívnejších foriem reklám je práve internetová reklama, ktorá predstavuje skvelý nástroj na propagáciu webových stránok. Dôležité však je, aby ste vybrali správne umiestnenie, načasovanie či formát. V prvom rade je teda nevyhnutné, aby ste sa rozhodli, čo chcete propagovať a kto je vaša cieľová skupina.

Medzi najhlavnejšie výhody, ktoré internetová reklama ponúka je:

  • rýchly nárast návštevnosti;
  • merateľnosť;
  • flexibilita;
  • variabilita formátov a spôsobov oslovenia.

Prečo práve PR?

Jedným z najsilnejších nástrojov určených k propagácií sú PR články, ktoré predstavujú účinnú a kreatívnu formu komunikácie. Výrazne napomáhajú k tomu, aby bol celkový imidž firmy lepší, no taktiež pomáhajú získať väčšiu dôveru medzi verejnosťou, a tým pádom i potenciálnymi zákazníkmi. Pokiaľ sú PR články efektívne, ľudia si k danej firme, produktom či poskytovaným službám vybudujú pevný vzťah a dajú jej prednosť pred konkurenciou. Ide však o otázku dlhodobej práce a komunikácie. Teda ak aj vy ako firma chcete zlepšiť vaše meno a dostať sa do povedomia ľudí, základom je analyzovať chovanie a potreby cieľovej skupiny, pre ktorú je produkt, resp. služba určená. PR je súčasťou celej firmy, čiže môže dopomôcť k lepším vzťahom priamo v spoločnosti, no taktiež výrazne ovplyvniť predaj a podiele na zisku. V neposlednom rade dokáže zmierniť alebo dokonca úplne zvrátiť pôvodne negatívny obraz, ktorý spoločnosť získala v rámci konkurenčných bojov,  čo je taktiež jednou z hlavných výhod.