V dnešnej dobe nájdete v televízií, časopisoch či na internete množstvo reklám, ktorých cieľom je propagovať konkrétny produkt či značku. Nejde teda o nič nezvyčajné, keďže každý podnik sa snaží takýmto spôsobom zaujať a prilákať nových zákazníkov. Inými slovami by sa dalo povedať, že reklama predstavuje propagáciu – pre podnikateľov ide o nevyhnutnú činnosť, ktorá im pomáha napredovať. Jednou z najefektívnejších foriem reklám je práve internetová reklama, ktorá predstavuje skvelý nástroj na propagáciu webových stránok. Dôležité však je, aby ste vybrali správne umiestnenie, načasovanie či formát. V prvom rade je teda nevyhnutné, aby ste sa rozhodli, čo chcete propagovať a kto je vaša cieľová skupina.
Medzi najhlavnejšie výhody, ktoré internetová reklama ponúka je:
- rýchly nárast návštevnosti;
- merateľnosť;
- flexibilita;
- variabilita formátov a spôsobov oslovenia.